Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και πλούσια η πληροφόρηση για το τι θα γίνει με τους υψηλόβαθμους Αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει των ετήσιων κρίσεων, τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και γενικότερα στη Βόρεια Ελλάδα, σας παρουσιάζει σήμερα το Securitynews.gr

Ρεπορτάζ: Γιάννης Νάκος

Ειδικότερα, μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου και την παραμονή του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ Αντιστρατήγου Μιχαήλ Καραμαλάκη όλα τα διαδικαστικά είναι έτοιμα για την έναρξή των φετινών κρίσεων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Βέβαια αξίζει να αναφερθεί το εξής: Eξαιτίας της ιδιαιτερότητας στην κρίση των Αστυν. Υποδιευθυντών, και αναφερόμαστε στους απόφοιτους της Σχολής Αξιωματικών το έτος 1999, οι μισοί σχεδόν της σειράς αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το συνταξιοδοτικό τους. Αυτό συμβαίνει γιατί μόλις συμπληρώσουν 25,5 έτη πραγματικά έτη υπηρεσίας οι εξ ιδιωτών κατατασσόμενοι, τότε αναμένεται η έκδοση νέου Προεδρικού Διατάγματος πριν τις κρίσεις.

Με αυτό το Π.Δ οι μη έχοντες 29 έτη υπηρεσίας θα μπορούν να εξαιρεθούν από την κρίση και την επερχόμενη προαγωγή τους στο βαθμό του Αστυν. Διευθυντή.

Αυτό συμβαίνει διότι σε περίπτωση προαγωγής τους ουσιαστικά σημαίνει ότι σε μόλις 3 ή 4 έτη (απλά ισχύει διάταξη για Διευθυντές που δεν έχουν 33 έτη υπηρεσίας, απαιτείται η έγγραφη σε πίνακα μη προακτέων για 3 συνεχόμενες κρίσεις, για την αποστρατεία τους) θα ξανακριθούν για Ταξίαρχοι, που σημαίνει ενδεχόμενη αποστρατεία τους, σε μη προαγωγή τους με χαμηλό ποσό ανταποδοτικής σύνταξης, λόγω μικρού αριθμού ετών ασφάλισης.

Έτσι αρχικά θα κριθούν οι 4 Αντιστράτηγοι με αναμενόμενη αποστρατεία του ενός εξ αυτών, ενώ βέβαια θεωρείται σχεδόν σίγουρη παραμονή δύο (2) εξ αυτών, δηλαδή του Γενικού Επιθεωρητή Β. Ελλάδος Αντιστράτηγου Κων/νου Σκούμα που έφερε εις πέρας τα γεγονότα της επιχείρησης στον Έβρο, καθώς βέβαια και του Επιτελάρχη του Αρχηγείου Αντιστράτηγου Παναγιώτη Ντζιοβάρα, ο οποίος θεωρείται ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές και ο πλέον πετυχημένος στη δύσκολη αυτή θέση καθώς κατάφερε και πέρασε με πλήρη επιτυχία, σε λίγους μόλις μήνες, το τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα 20 εκατομμυρίων ευρώ, όσα δηλαδή δεν έγιναν από το 2004 και μετά, έγιναν τώρα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ενώ κιόλας είχε και ένα πετυχημένο πέρασμα από τη Θεσσαλονίκη ως Βοηθός Γενικού Αστυν. Διευθυντή.

Όσον αφορά τη Γενική Αστυν. Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, σχεδόν έχει κλείσει παραμονή του Υποστρατήγου Λάζαρου Μαυρόπουλου στο τιμόνι, αφού πάρα τα γνωστά και μόνιμα προβλήματα της συμπρωτεύουσας, υπάρχει μία καλή και υποδειγματική λειτουργία των Υπηρεσιών της.

Αλλαγές ίσως υπάρξουν σε επίπεδο Γενικών Περιφερειακών Αστυν. Διευθύνσεων στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στο πολύπαθο από κάθε άποψη Βόρειο Αιγαίο (έδρα Μυτιλήνη), την Κεντρική Μακεδονία (έδρα Θεσσαλονίκη καλύπτονται τους υπόλοιπους 6 Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, εκτός της Θεσσαλονίκης), καθώς και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (έδρα Κομοτηνή), αφού σε αυτές αναφέρονται πολλά προβλήματα συχνά και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δεν δείχνει ευχαριστημένο με τη γενικότερη απόδοσή τους.

Σε ό,τι αφορά τις Διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης εδώ αναμένεται να δοθεί μία σκληρή μάχη επικράτησης μεταξύ των διοικούντων. Έτσι στις 7 Διευθύνσεις εν μέρει με την πρώτη ματιά ενώ δεν φαίνεται να γίνουν αντικαταστήσεις, το ρεπορτάζ μας είναι ιδιαίτερα πλούσιο και προκύπτουν πολλά νέα δεδομένα.

Έτσι για τη Διεύθυνση Αστυνομίας (Τάξης) Θεσσαλονίκης που έχει πολύ μεγάλο έλλειμμα προσωπικού-σχεδόν το 90% των κενών οργανικών θέσεων της περιοχής, και σε αυτήν λειτουργούν όλα τα Αστυνομικά Τμήματα και η Υποδιεύθυνση Μεταγωγών- ο νυν Ταξίαρχος Χρήστος Μπουλούμπασης, μάχιμος Αξιωματικός του πεζοδρομίου που τα έχει καταφέρει πολύ καλά στη διαχείριση των πολλών καθημερινών προβλημάτων της, κρίνεται οριακά για την προαγωγή του στο βαθμό του Υποστρατήγου, αφού είναι ο αρχαιότερος Ταξίαρχος της πόλης από τους συνολικά 5, και σε κάθε περίπτωση θα προκύψει η αναβάθμισή του σε πιο ανώτερη ιεραρχικά υπηρεσιακή θέση.

Στη Διεύθυνση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης με την καθημερινή και ανησυχητική εγκληματικότητα, η νυν ηγεσία της με τον Ταξίαρχο Αντώνιο Τζιτζή, αξιωματικό με πολυετή πείρα σε θέματα ασφάλειας, δείχνει να φέρνει κάποια θετικά αποτελέσματα, αλλά όλοι θεωρούσαν πως εκεί θα υπάρχουν περισσότερες επιτυχίες και λιγότερα αποτελέσματα. Ενώ υπάρχουν αρκετοί άλλοι αξιωματικοί που επιθυμούν να δοκιμαστούν στη δύσκολη αυτή θέση του Διευθυντή Ασφαλείας Θεσσαλονίκης.

Στη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης τα πράγματα είναι πολύ θετικά και η τροχαία πραγματικά “πετάει”, κάτι που το αναγνωρίζει και η ηγεσία και η τοπική κοινωνία της Θεσσαλονίκης και γι’ αυτό έχει κλειδώσει σίγουρα η παραμονή του Ταξιάρχου Θωμά Γέρμανου.

Στη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το θετικό με την έλευση του νυν Αστυν. Διευθυντή Χαβδούλα Απόστολου. Μάλιστα  η συγκεκριμένη Διεύθυνηση  αποτελεί μία από τις Διευθύνσεις πρότυπης και σωστής λειτουργίας πανελλαδικά, ενώ ο νυν Διευθυντής της είναι και από τους αρχαιότερους Αστυν. Διευθυντές της πόλης.

Στη Διεύθυνση Αστυν. Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης τα πράγματα περιπλέκονται καθόσον ο Διευθυντής της έχει την “ιδιαιτερότητα” να έχει τον βαθμό του Υποστρατήγου, υπηρετώντας αρκετά ως αξιωματικός σε αυτήν και έτσι αναμένουμε την αλλαγή ηγεσίας εκεί, με τη διοίκηση να φέρει τον βαθμό είτε του Ταξιάρχου είτε του Αστυν. Διευθυντή.

Στη Διεύθυνση Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μάχης ενάντια στο έγκλημα ο νυν Αστυν. Διευθυντής της Κων/νος Αθανασάκος, Αξιωματικός που έχει περάσει από δύσκολες Υπηρεσίες με τελευταία την Αντιτρομοκρατική φαίνεται να μην επηρεάζεται από τις μετατάξεις, όμως πλην δε υπάρχουν αρκετές  “φωνές” που ίσως δημιουργήσουν αλλαγές τις τελευταίας στιγμής.

Τέλος στη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Θεσσαλονίκης ο Ταξίαρχος Αριστείδης Μπαρμπούτης με τα νέα δεδομένα στις πτήσεις και τη γενικότερη λειτουργία του Αερολιμένα Μακεδονία, έδειξε πυγμή και επίλυση σοβαρών ζητημάτων και αναμένεται η συνέχιση της παραμονής του.

Θα συνεχίσουμε με άλλο ρεπορτάζ στο τι θα γίνει με προαγωγές άλλων Αξιωματικών και το τί αναμένεται να αποφασιστεί από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τις Αυτοτελείς Κεντρικές Υπηρεσίες επιπέδου Αστυν. Υποδιεύθυνσεων που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη, όπου και εκεί θα έχουμε αρκετές αλλαγές στη διοίκηση ορισμένων.