Αγριεύουν» τα πράγματα για όσους παραβιάζουν τις Λωρίδες Αποκλειστικής Κυκλοφορίας Λεωφορείων καθώς θα αυξηθούν οι έλεγχοι, θα τοποθετηθούν αρκετές νέες ψηφιακές κάμερες, ενω δεν αποκλείεται να προβλεφθούν και νέες πιο αυστηρές ποινές στον καινούριο υπό αναθεώρηση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Στις προθέσεις του υπουργείου Μεταφορών συγκαταλέγεται η αύξηση της ταχύτητας των οδικών μέσων, δηλαδή των λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα, προκειμένου να μειωθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, το οποίο ούτως ή άλλως εξαιτίας της έλλειψης οχημάτων εξαναγκάζεται σε πολύωρη αναμονή στις στάσεις.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι μέχρι πριν λίγο καιρό, παρά το γεγονός ότι οι λεωφορειολωρίδες παραβιάζονται από εκατοντάδες οδηγούς καθημερινά, οι λιγοστές εν λειτουργία κάμερες οδηγούσαν στη διαπίστωση μόλις 100 κλήσεων το μήνα. «Πρέπει σιγά σιγά να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να οδηγούμε όπως θέλουμε. Σε μερικές περιπτώσεις θα αυστηροποιήσουμε τις ποινές, όχι όμως σε όλες. Διότι θεωρούμε ότι δε μπορούμε αυστηροποιώντας μόνο τις ποινές ν’ αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Το ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές» επεσήμανε σε σημερινές του δηλώσεις στον ραδιοσταθμό Alpha ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δίνοντας ένα στίφμα των προθέσεων του υπουργείου.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται ήδη και ο ΟΑΣΑ, ο οποίος σχεδόν ολοκληρώνει τις εργασίες διαγράμμισης των ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας, τις οποίες είχε ξεκινήσει λίγους μήνες πριν δεσμεύοντας ποσό 18.400 ευρώ.

Ταυτόχρονα είχε λάβει την απόφαση να επανενεργοποιήσει τις κάμερες καταγραφής των παραβατών και για το λόγο αυτό είχε δεσμεύσει ποσό ύψους 1.209 ευρώ για την προμήθεια θερμογραφικού χαρτιού για την εκτύπωση των φωτογραφιών από τις κάμερες. Ουσιαστικά, η ενεργοποίηση περισσότερων καμερών σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν «ραβασάκια» στους παραβάτες – οδηγούς. Το γεγονός μάλιστα ότι οι καινούριες κάμερες θα είναι ψηφιακές και όχι αναλογικές θα μειώσει σημαντικά και τα κόστη χρήσης τους από τον ΟΑΣΑ.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για την παραβίαση λεωφορειολωρίδας ανέρχεται σήμερα σε 200 ευρώ, ενώ σε περίπτωση στάθμευσης σε αυτήν, επιπλέον του προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνονται τα οχήματα. Μέχρι πριν λίγους μήνες από τις συνολικά 14 κάμερες της Τροχαίας στους 43 στύλους που μπορεί να τοποθετηθεί αντίστοιχος εξοπλισμός, σε λειτουργία βρίσκονταν κατά μέσο όρο καθημερινά οι εφτά κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού που θα επεξεργαστεί και θα διεκπεραιώσει τις κλήσεις.

 

Πηγή: https://www.ethnos.gr/