Δημοσίευμα του militaire.gr αναφέρει πως Τούρκος επιτελάρχης αμφισβητεί την κυριαρχία της Ελλάδας επί 23 νησιών του Αιγαίου, μεταξύ των οποίων είναι η Ρόδος, η Πάτμος, το Καστελόριζο και η Σύμη.

Στο νέο βιβλίο του, που τιτλοφορείται «Ελληνικές Απαιτήσεις: Προβλήματα του Αιγαίου: Ερωτήσεις και Απαντήσεις», ο επιτελάρχηςτης Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας, αντιναύαρχος Τζιχάτ Γιαϊτζί, ισχυρίζεται πως η χώρα μας παραβίασε και συνεχίζει να παραβιάζει τις συνθήκες της Λωζάνης και των Παρισίων, κι επομένως, στην πράξη, έχει ακυρωθεί η προϋπόθεση για μεταφορά 23 νησιών στην Ελλάδα.

Με άλλα λόγια, ισχυρίζεται πως πρέπει να επανέλθουν στην κατοχή της Τουρκίας.

Πρόκειται για τα νησιά Άγιος Ευστράτιος, Αντίψαρα, Σαμοθράκη, Λήμνος, Λέσβος, Χίος, Ικαρία, Σάμος, Αστυπάλαια, Ρόδος, Χάλκη, Κάρπαθος, Κάσος, Τήλος, Νίσυρος, Κάλυμνος, Λέρος, Πάτμος, Λειψοί, Σύμη, Κως, Καστελόριζο.

Στο βιβλίο του, ο Τούρκος επιτελάρχης, ο οποίος θεωρείται ο ιθύνων νους για την εφαρμογή «Φετόμετρο», δηλαδή μια ηλεκτρονική εφαρμογή που κατέγραφε τις κινήσεις στελεχών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και τους χαρακτήριζε ως φιλικά ή μη φιλικά προσκείμενους στο κίνημα Γκιουλέν με αποτέλεσμα την φυλάκιση ή την απόταξη χιλιάδων, γράφει ότι στα 23 νησιά (του ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα και Καστελόριζο) τα οποία είχαν δοθεί στην Ελλάδα βάσει της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923 και της Συνθήκης των Παρισίων το 1947, αναγνωρίστηκε καθεστώς αποστρατικοποίησης ώστε να προστατευθεί η Τουρκίας από επιθετική ενέργεια της Ελλάδας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα έχει μεταφέρει στρατιωτικές δυνάμεις στα νησιά αυτά με αποτέλεσμα την ακύρωση της προϋπόθεσης βάσει της οποίας έγινε η μεταφορά κυριαρχίας στην Ελλάδα.

Επιπλέον, αναφέρει πως σε νησιά με καθεστώς αποστρατικοποίησης απαγορεύεται η οποιαδήποτε ανάπτυξη όπλων, κάθε είδους πτήσεις, διέλευση στρατιωτικών αεροσκαφών καθώς και εκπαιδευτικές ασκήσεις. Υποστηρίζει ότι παραβιάζεται το καθεστώς αποστρατικοποίησης και σε ότι αφορά στον εναέριο χώρο καθώς τα ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη χρησιμοποιούν τους αεροδιαδρόμους άνωθεν των υπόψη νησιών με δικαιολογία τη συμμετοχή σε αποστολές του ΝΑΤΟ.

Υποστηρίζει, δε, πως το 1952 η Ελλάδα ίδρυσε στη Λέρο τα πρώτα αεροδρόμια και εγκαταστάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικούς σκοπούς, ενώ μετά το 1974 τα νησιά στρατιωτικοποιήθηκαν ταχύτατα.

Πηγή: militaire.gr